Warszawa - Niedziela, 22.06.2025 / Imieniny: Pauliny, Flawiusza, Agenora
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Intensywne opady śniegu w stolicy

Prognozy pogody nie są zbyt optymistyczne. Z przerwami występują na terenie Warszawy silne i gwałtowne opady śniegu.

Warszawa

Samolot do Hamburga musiał zawracać

Konieczne było sprawdzenie któregoś z systemów. Zarządzono powrót na lotnisko.

Warszawa

Pożar. Znaleźli zwęglone ciało

Sytuacja miała miejsce w niedzielę. Ogień rozprzestrzenił się w lokalu mieszkalnym jednego z bloków przy al. Prymasa Tysiąclecia.

Warszawa

Będą kupować nowe pociągi. Metro inwestuje

Możliwe, że nawet 35 nowych pociągów tragi wkrótce do stolicy. Warszawskie metro planuje kolejne inwestycje.

Warszawa

Pożar w hurtowni przy al. Jerozolimskich

Do zdarzenia doszło wczoraj. Na szczęście nikt nie został poszkodowany.

Warszawa

Natrafili na pocisk

Nietypowe znalezisko znajdowało się w rejonie placu budowy przy Dworcu Wschodnim.

Warszawa

Napad na bank przy ul. Afrykańskiej. Mężczyzna zabrał kilkaset złotych i uciekł

Trwają poszukiwania sprawcy. 35-latek zabrał z kasy 650 zł. Zagroził pracownicy banku czymś, co przypominało broń.

Warszawa

Firma Transprojekt-Warszawa wykona koncepcję przebudowy mostu Łazienkowskiego

Póki co nie jest jednak znany wykonawca inwestycji. Pewne jest natomiast, że przeprawa wymaga dużego remontu.

Reklama