Warszawa - Sobota, 21.06.2025 / Imieniny: Alicji, Alojzego, Rudolfa
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

"Słoneczny" pociąg w tym roku pojedzie dalej

„Słoneczny” to pociąg promocyjny, który kursuje z Warszawy nad morze. W te wakacje ma pojechać dalej niż zwykle.

Warszawa

Uwaga! W weekend utrudnienia drogowe. Wprowadzą objazdy

Powodem utrudnień drogowych planowanych od dziś do poniedziałku rano są prace realizowane w rejonie Powstańców Śląskich oraz al. Reymonta.

Warszawa

Ścieżka przy al. Jana Pawła II dopiero w czerwcu. Skąd opóźnienie?

Inwestycja jest już opóźniona, ponieważ konieczne było przeprowadzenie dodatkowych prac ciepłowniczych. Trzeba było stworzyć komorę ciepłowniczą. Tym samym inwestycja zostanie zakończona najwcześniej dopiero w przyszłym miesiącu.

Warszawa

Włamali się do hurtowni sprzętu dziecięcego. Ukradli wózki, rowerki i foteliki

Funkcjonariuszom policji udało się zatrzymać sześć osób podejrzewanych o włamanie do hurtowni sprzętu dziecięcego oraz kradzież kilkuset wózków, rowerków i fotelików.

Warszawa

Komorowski zwyciężył w całej Warszawie

W wyborach prezydenckich warszawianie głosowali głównie na Bronisława Komorowskiego.

Warszawa

Powstanie ścieżka rowerowa w ścisłym centrum stolicy

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w rejonie między Królewską a Świętokrzyską w Warszawie już wkrótce powstanie ścieżka rowerowa.

Warszawa

Dziś pogrzeb Władysława Bartoszewskiego

Uroczystości rozpoczną się w południe.

Warszawa

Zderzenie autobusów. Jedna pasażerka ranna

Do zdarzenia doszło dziś ok godz. 11. Zderzyły się dwa autobusy przy skrzyżowaniu ul. Radzymińskiej i Łodygowej.

Reklama