Warszawa - Niedziela, 22.06.2025 / Imieniny: Pauliny, Flawiusza, Agenora
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Centralna Park za 350 mln euro!

Jeśli się uda, pierwsze łopaty wbite zostaną na placu budowy nowoczesnego i gigantycznego kompleksu w 2018 roku.

Warszawa

Ogromne zainteresowanie II linią metro. Planują kolejne stacje

Oficjalnie, centralny odcinek II linii metra warszawskiego został oddany do użytku 8 marca o godz. 9.30. Na tym jednak inwestycji w zakresie stołecznego metra nie koniec.

Warszawa

Odnaleźli ciało na śmietniku

Zwłoki mężczyzny znajdowały się w altance śmietnikowej w rejonie ul. Okrzei.

Warszawa

Zniszczony radiowóz. Policjanci w szpitalu

Taki jest bilans porannego wypadku, do jakiego doszło ok. godz. 10 w rejonie ul. Wawelskiej.

Warszawa

Od poniedziałku nabór do przedszkoli

Rekrutacja dotyczyć będzie dzieci dopiero rozpoczynających edukację na szczeblu przedszkolnym.

Warszawa

Podejrzenie odry. 17-latka zatrzymana w izolatce

Nieletnia przebywa w Szpitalu Dziecięcym przy ul. Niekłańskiej.

Warszawa

Uszkodził auto, wyrzucając butelkę przez okno

Mężczyzna był pod wpływem alkoholu. Sytuacja miała miejsce około godz. 16 w warszawskim autobusie.

Warszawa

Pirat drogowy załapany przy ul. Marynarskiej

Mężczyzna pędził z prędkością ponad 210 kilometrów na godzinę.

Reklama