Warszawa - Niedziela, 22.06.2025 / Imieniny: Pauliny, Flawiusza, Agenora
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wypadek na Woli. Dacia zderzyła się z citroenem

Do kolizji doszło wczoraj po południu. Policjanci otrzymali zgłoszenie ok godz. 16.

Warszawa

PKP i Poczta Polska będą wspólnie działać. W jakim kierunku?

Obie spółki zapowiedziały wspólne realizowanie inwestycji deweloperskich.

Warszawa

Wybuchł ogień w pustostanie przy skrzyżowaniu Stawki i Okopowej

Do zdarzenia doszło wczoraj w godzinach wieczornych. Ogień rozprzestrzenił się w opuszczonym budynku.

Warszawa

Uwaga! Dziś utrudnienia w związku z obchodami 5.rocznicy katastrofy smoleńskiej

Uroczystości rozpoczęły się przed Pałacem Prezydenckim około godz. 9.

Warszawa

To już pewne. Powstanie pomnik smoleński

Obiekt ma być wzniesiony w celu uczczenia pamięci ofiar katastrofy smoleńskiej.

Warszawa

Będzie kara dla firmy odpowiedzialnej za modernizację bulwarów

Z ostatnich ustaleń wynika, że pierwszy fragment realizowanego projektu ma być gotowy do użytku dopiero w sezonie letnim.

Warszawa

Uwaga kierowcy! Duże utrudnienia po świętach

Zablokowane zostaną boczne szosy Trasy AK. Kłopoty w ruchu wynikać będą z przeprowadzanych prac modernizacyjnych.

Warszawa

Dreamliner zawrócił na lotnisko. Co się stało?

Dziś rano samolot LOT-u lecący do Warszawy musiał wrócić do polskiego portu lotniczego. Doszło do niespotykanych turbulencji, które pojawiły się po silnym powiewie wiatru.

Reklama