Warszawa - Niedziela, 22.06.2025 / Imieniny: Pauliny, Flawiusza, Agenora
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Duże utrudnienia dla pasażerów warszawskich tramwajów

Ze względu na roboty wodociągowe konieczne było wprowadzenie tymczasowych zmian w kursach niektórych linii tramwajowych.

Warszawa

Wiosenne zdobienie stolicy. Trwają nasadzenia

Rośliny mają ozdobić całą Warszawę. Niebawem będzie kolorowo i wiosennie.

Warszawa

Zahaczyła o autobus. Kolizja

Do zdarzenia doszło około godz. 10 w rejonie zjazdu z Trasy Siekierkowskiej.

Warszawa

"Tajemniczy", biały proszek. Akcja strażaków trwała do północy

Wczoraj funkcjonariusze otrzymali zgłoszenie od mężczyzny, który znalazł kopertę z białym proszkiem. Nie wiadomo póki co, jaki jest skład chemiczny znalezionej substancji.

Warszawa

Zwłoki w Wiśle. Strażacy wyłowili ciało

Do zdarzenia doszło w weekend. Mężczyzna dostrzegł ciało płynące rzeką.

Warszawa

Na ul. Puławskiej zrobią buspas. Kiedy?

Projekt zakładający wydzielenie specjalnego pasa dla autobusów ma być zrealizowany do końca roku.

Warszawa

Zwłoki w Parku Skaryszewskim

Dziś rano przypadkowi przechodnie natrafili na ciało mężczyzny pływające w Kanale Wystawowym.

Warszawa

Piesza potrącona przez osobówkę

Do zdarzenia doszło wczoraj w rejonie ul. Marszałkowskiej w Warszawie.

Reklama