Warszawa - Niedziela, 22.06.2025 / Imieniny: Pauliny, Flawiusza, Agenora
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Testują II linię metra. Jazda odbywa się bez usterek

Sprawdzenie kolei podziemnej przed dopuszczeniem do niej pasażerów jest konieczne, bowiem takie są procedury.

Warszawa

Poniedziałkowy wypadek. Osobówka potrąciła pieszego

Potrącenie było tak silne, że poszkodowany zmarł na miejscu. Nie udało się go utrzymać przy życiu mimo reanimacji.

Warszawa

Będą kary za niezdjęcie plakatów wyborczych

Powyborcze „posprzątanie” jest obowiązkowe. Wszystkie komitety mają dokładnie 30 dni na to, aby zdjąć porozwieszane na mieście plakaty.

Warszawa

Poranny korek na Trasie Siekierkowskiej. Auto ciężarowe złapało gumę

Do zdarzenia doszło dziś rano w rejonie ul. Polskiej. W związku ze zdarzeniem, utrudnione było przemieszczanie się prawym pasem ruchu.

Warszawa

II linia metra z kompletem pozwoleń

Są już skompletowane wszystkie pozwolenia potrzebne do rozpoczęcia użytkowania II linii metra tak wyczekiwanej przez mieszkańców stolicy.

Warszawa

Ruszył następny etap modernizacji Trasy Armii Krajowej

Drogowcy zamknęli w związku z tym odcinek Trasy Toruńskiej na węźle Modlińska.

Warszawa

Kolejny pożar mostu w Warszawie

Tym razem do wybuchu ognia doszło na w rejonie Marii Skłodowskiej-Curie.

Warszawa

Ogromne starty po pożarze mostu Łazienkowskiego

Niedawny wybuch pożaru na przeprawie Łazienkowskiej doprowadził do ogromnych strat. Zniszczenia są na tyle poważne, że konieczne będzie porządne odbudowanie obiektu.

Reklama