Warszawa - Sobota, 21.06.2025 / Imieniny: Alicji, Alojzego, Rudolfa
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Pływali, mimo zakazu kąpieli

Trójka nastolatków pływała w stawie w miejscowości Zielonka, pomimo obowiązującego zakazu kąpieli.

Warszawa

Kolejne utrudnienia w ruchu drogowym w Warszawie

Utrudnienia czekają na mieszkańców stolicy już w ten weekend.

Warszawa

Wybuchła butla z gazem

Do wybuchu butli z gazem doszło na warszawskiej Woli.

Warszawa

Stłuczka przy skrzyżowaniu Witosa i Idzikowskiego

Do wypadku doszło dzisiaj rano. Zderzyły się auto dostawcze renault oraz osobowa honda.

Warszawa

Pasażer samolotu dostał udaru. Trzeba było awaryjnie lądować

Niespodziewanie lądował Aurbus A380 linii Emirates. Powodem był udar jednego z pasażerów znajdujących się na pokładzie.

Warszawa

Zderzenie autobusu, ciężarówki i osobówki. Utrudnienia przy rondzie Daszyńskiego

Do zdarzenia doszło dziś rano, ok. godz. 9. Najechały na siebie autobus, ciężarówka i samochód osobowy.

Warszawa

Pożar tramwaju przy Wolskiej

Do rozprzestrzenienia ognia doszło w rejonie ul. Wolskiej w Warszawie dziś rano. Ok. godz. 10 zaczęła się akcja strażaków.

Warszawa

Demontują pawilony przy placu Defilad

Rozbiórka prowadzona jest na terenie placu Defilad. Zniknie zabudowa, która znajduje się w tym miejscu od 2011 roku.

Reklama