Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

15 sierpnia przez Wisłostradę przejedzie defilada wojska

 WARSZAWA. W środę, 15 sierpnia, parada z okazji święta Wojska Polskiego i 98. rocznicy Bitwy Warszawskiej przejdzie Wisłostradą. 

Warszawa

Remonty na warszawskich drogach. Uwaga na utrudnienia

WARSZAWA. Nową nawierzchnię otrzymają ulice S. Starzyńskiego oraz ciąg Szaserów i J. Dwernickiego.

Warszawa

Zamknięto jezdnie ul. Spacerowej. Utrudnienia potrwają do 31 lipca

WARSZAWA. Na trasy objazdowe skierowano autobusy siedmiu linii.

Warszawa

Urząd Miasta przygotowany na wzrost temperatury. Na ulicach pojawi się 9 kurtyn wodnych

WARSZAWA. Kurtyny na wniosek m.st. Warszawy uruchamia Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji.

Warszawa

Wyścig z czasem na ul. Marynarskiej. Powiększono plac budowy

WARSZAWA. Wykonawca przebudowy ul. Marynarskiej będzie miał czas do końca wakacji na poszerzenie frontu robót i wprowadzenie na budowę dodatkowych pracowników i maszyn.

Warszawa

Bilet do warszawskiego zoo kupisz przez smartfona

WARSZAWA. Wejściówki ogrodu zoologicznego są już dostępne w aplikacji mobilnej.

Warszawa

Miasto przyzna 500 stypendiów dla młodych warszawiaków

 WARSZAWA. Stypendia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II to największy samorządowy program stypendialny w Polsce.

Warszawa

W stolicy powstanie Centrum Kultury Filmowej. Patronem Andrzej Wajda

 WARSZAWA. Na swojego patrona Centrum przyjęło Andrzeja Wajdę.

Reklama