Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Filmowcy w al. Szucha i The Rolling Stones na stadionie. Będą utrudnienia w ruchu

WARSZAWA. W związku z występem zostaną wprowadzone zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej.

Warszawa

Ogłoszą wyniki konkursu na rewitalizację Pola Mokotowskiego

WARSZAWA. W piątek, 6 lipca, o godz. 15.30, odbędzie się ogłoszenie wyników konkursu na rewitalizację Pola Mokotowskiego.

Warszawa

Policjanci z legionowskiej komendy zatrzymali 34-latka podejrzanego o handel narkotykami

WARSZAWA. Zatrzymano 34-latka podejrzanego o handel i posiadanie znacznej ilości amfetaminy. 

Warszawa

Warszawskie lato w 100-lecie niepodległości

WARSZAWA. Od kilku miesięcy Warszawa świętuje 100-lecie odzyskania przez Polskę niepodległości. 

Warszawa

Rusza przetarg na projekt ul. Nowotrockiej

 WARSZAWA. Zaprezentowano plany prac remontowych i rewitalizacji terenów zielonych.

Warszawa

Nieruchomości przy ul. Grodeckiej, Projektowanej i Joteyki wrócą do zasobów miasta

 WARSZAWA. Kolejne nieruchomości wracają do zasobów miasta i Skarbu Państwa.

Warszawa

Ruszy remont WOM-u na Targówku

 WARSZAWA. Od dnia 28 maja 2018 r. do odwołania zostanie zawieszona działalność USC w siedzibie urzędu przy ul. Kondratowicza 20.

Warszawa

Na Ursynowie otworzą nową przychodnie

 WARSZAWA. W wydarzeniu udział wezmie Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Reklama