Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Nowe tramwaje do Wilanowa, na Gocław i na Białołękę

WARSZAWA.  W sumie do stolicy, w ciągu czterech lat, dotrze aż 213 nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów.

Warszawa

Międzynarodowy szczyt w Warszawie i zmiany w ruchu

WARSZAWA W środę i czwartek, 13-14 lutego, w Warszawie odbędzie się międzynarodowe spotkanie ministrów poświęcone bezpieczeństwu na Bliskim Wschodzie.

Warszawa

Na Bródnie nowe buspasy i rondo

WARSZAWA. Ruszają prace przygotowawcze związane z budową metra na Bródnie.

Warszawa

Ukrył 740 gramów marihuany. Został tymczasowo aresztowany

 WARSZAWA. Ponad 740 gramów marihuany, kokaina i środki pieniężne w wysokości ponad 28 tysięcy zł. zabezpieczyli wolscy kryminalni.

Warszawa

Stolica zaostrza walkę ze smogiem. Będą kontrolować dronami

WARSZAWA. Dwa nowe drony będą wykorzystywane do codziennej pracy patroli od 14 stycznia. 

Warszawa

Budowa metra na Bródnie. Będą zmiany i utrudnienia

 WARSZAWA. Rozpoczynają się prace przygotowujące wprowadzenie nowej organizacji ruchu.

Warszawa

Śp. Paweł Adamowicz honorowym obywatelem Warszawy

 WARSZAWA. Radni przyznali honorowe obywatelstwo m.st. Warszawy zmarłemu tragicznie Pawłowi Adamowiczowi.

Warszawa

Trwają przygotowania do stworzenia Mapy Koron Drzew

WARSZAWA. Zakończono pierwszy etap projektu obejmujący Śródmieście i Mokotów.

Reklama