Warszawa - Czwartek, 21.08.2025 / Imieniny: Joanny, Kazimiery, Wiktorii
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Śp. Paweł Adamowicz honorowym obywatelem Warszawy

 WARSZAWA. Radni przyznali honorowe obywatelstwo m.st. Warszawy zmarłemu tragicznie Pawłowi Adamowiczowi.

Warszawa

Trwają przygotowania do stworzenia Mapy Koron Drzew

WARSZAWA. Zakończono pierwszy etap projektu obejmujący Śródmieście i Mokotów.

Warszawa

39-latek groził konkubinie. Trafił do aresztu na 2 miesiące

WARSZAWA. Policjanci z Bemowa zatrzymali 39-letniego Jacka T. podejrzanego o groźby karalne.

Warszawa

Podpisano umowę na przebudowę Wału Miedzeszyńskiego

WARSZAWA. Koszt budowy wyniesie 79 mln zł.

Warszawa

Remonty ulic na Białołęce i Targówku

 WARSZAWA. W weekend, 23-26 listopada, warszawscy drogowcy wymienią nawierzchnię m.in. ul. Czołowej na Białołęce.

Warszawa

Rozbudują Muzeum Powstania Warszawskiego

WARSZAWA. 19 listopada ogłoszono wyniki konkursu na rozbudowę i modernizację MPW.

Warszawa

Rafał Trzaskowski zaprzysiężony na prezydenta Warszawy

WARSZAWA. Na urząd został wybrany głosami warszawiaków z wynikiem 56,6 %. 

Warszawa

6 urodziny Veturilo w Warszawie. Obecnie posiadają ponad 350 stacji i 5200 rowerów

WARSZAWA. Kiedy startował miał 57 stacji, z których można było wypożyczyć blisko tysiąc jednośladów.

Reklama