Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Kolejna usterka na warszawskim metro

Tym razem uszkodzone zostały drzwi nowego pojazdu.

Warszawa

Podejrzana o gwałt częściowo przyznała się do zarzutów

Nauczycielka, której postawiono już zarzut gwałtu na uczennicy, posiadania oraz hodowania marihuany oraz upijania młodzieży przyznała, że miała styczność z narkotykami.

Warszawa

Od rana kolejne ulewy. Policja apeluje o ostrożność

Od wczesnego poranka intensywnie pada. Pogarszają się warunki drogowe.

Warszawa

Plac Powstańców Warszawy estetyczniejszy

Wkrótce rozpoczną się konkretne prace nad nowym wyglądem placu Powstańców Warszawy.

Warszawa

Dziś planowane otwarcie ul. Targowej

Trasa została zamknięta ze względu na osunięcie ziemi, jakie miało miejsce przy pracach nad odcinkiem II linii metra.

Warszawa

Innowacja w budownictwie. Domy ogrzewane słońcem

Plan stworzenia pierwsze osiedla ogrzewanego słońcem zrodził się wśród warszawskich inwestorów.

Warszawa

Zmiana organizacji ruchu przy Powsińskiej

W rejonie ul. Powsińskiej można już skręcić w lewo w stronę Augustówki.

Warszawa

Czwórka dzieci w szpitalu. Wypadek przy ul. Gandhi

W rejonie ul. Gandhi doszło dziś rano do wypadku drogowego, w wyniku którego obrażeń doznała czwórka dzieci.

Reklama