Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wykolejenie tramwaju przy Wołoskiej

Do zdarzenia doszło na skrzyżowaniu ul. Wołoskiej oraz Rzymowskiego. Pojawiły się problemy w ruchu.

Warszawa

Ponad 100 aut do odholowania

Pomimo apelu o nieparkowanie w kilku wyznaczonych miejscach na terenie Warszawy, wielu kierowców stolicy nie zastosowało się do zakazów.

Warszawa

Zapoznali się z ofertami chętnych na budowę obwodnicy Marek

Zgłosiło się 11 przedsiębiorstw. Kto przejdzie do drugiego etapu przetargu?

Warszawa

Mgła niegroźna dla kierowców

Wcześnie rano nad stolicą pojawiła się duża mgła. Nie była ona jednak groźna dla kierowców.

Warszawa

Uwaga warszawianie! Dziś utrudnienia w ruchu

Problemy komunikacyjne występują od rana. Powodem ograniczeń są obchody Święta Wolności oraz pobyt prezydenta Baracka Obamy i 40 innych delegacji w stolicy.

Warszawa

Zderzenie przy Południowej Obwodnicy Warszawy

W wyniku uderzenia doszło do zakleszczenia kobiety. Musieli przyjechać z pomocą strażacy.

Warszawa

Próbowała sprzedać kradzioną komórkę policji

21-latka zatrzymała dwóch mężczyzn, oferując im sprzedaż dobrego aparatu komórkowego po „promocyjnej” cenie. Okazało się, że telefon pochodził z kradzieży, a zaczepieni to policjanci.

Warszawa

Nowa trasa tramwajowa w Warszawie

Stolica już od kilku lat przymierza się do uruchomienia nowego połączenia tramwajowego. Być może teraz się uda.

Reklama