Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Poranna awaria tramwajów

Do utrudnień doszło przy Marszałkowskiej, A. Jerozolimskich oraz al. Solidarności.

Warszawa

Pędził około 200 km/, stwarzając zagrożenie

Policjanci pracują nad ustaleniem tożsamości mężczyzny, który jechał jak szalony warszawskimi ulicami.

Warszawa

Problemy z przejazdem na Wisłostradzie

Prace miały się ostatecznie zakończyć dziś. W dalszym ciągu są jednak utrudnienia.

Warszawa

Uwaga kierowcy! Od dziś zablokowany most Łazienkowski

Od godz. 22 do poniedziałku do godz. 6.00 nieczynny będzie przejazd mostem Łazienkowskim.

Warszawa

Drzewo przerwóciło się na samochód

Wypadek miał miejsce przy ul. Mińskiej. Auto zostało zniszczone.

Warszawa

Rolkarze opanowali stolicę

Wyjazd rolkarzy miał miejsce równo o 20.30. W przejeździe udział wzięło około tysiąca osób.

Warszawa

Autobus zderzył się z osobówką

Kolizja miała miejsce przy ul. Wawelskiej. Do zderzenia doszło dziś rano.

Warszawa

Gigantyczny korek na Wisłostradzie! Przedłużyły się roboty drogowe

W związku z nieukończonymi pracami nocnymi na fragmencie Wisłostrady ciągnącym się od Mostu Grota do ul. Krasińskiego, konieczne było kontynuowanie robót także w ciągu dnia.

Reklama