Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Szereg atrakcji w Kampinoskim Parku Narodowym

Koszt przedsięwzięcia zakładającego stworzenie specjalnej zagrody ze zwierzętami, domków na drzewach, muzeum cyrku oraz wielu innych atrakcji szacuje się wstępnie na około 200 mln zł.

Warszawa

Będzie wsparcie dla młodych bezrobotnych

Osoby, które mają w planach założenie własnej firmy mogą od dziś składać wnioski o przyznanie środków pieniężnych w ramach wsparcia finansowego.

Warszawa

Kolejne utrudnienia warszawskiego metro

Na weekendzie doszło do usterki hamulców pojazdu, co wywołało opóźnienia w ruchu.

Warszawa

Rolkarze opanowali stolicę

W dniu wczorajszym przez cały dzień nieczynne były al. Ujazdowskie. Powodem utrudnień były zawody rolkarzy.

Warszawa

Dachowanie na Pradze Południe

Wypadek miał miejsce w godzinach południowych. Kolizja wyglądała groźnie.

Warszawa

Korek przy al. Jerozolimskich

W rejonie al. Jerozolimskich w Warszawie doszło do stłuczki trzech pojazdów. W związku z kolizją, tworzy się ogromny korek.

Warszawa

Karetka winna utrudnień?

W związku z przyjazdem na stację w Ursusie karetki pogotowia, trwa zamieszanie w ruchu drogowym.

Warszawa

Podpórki na skrzyżowaniach

Jak dotąd pojawiło się pięć takich miejsc, w których możliwe jest komfortowe zatrzymanie się rowerzystów.

Reklama