Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Grupa pseudokibiców zaatakowała pasażerów tramwaju

Niespodziewanie zamaskowani mężczyźni wtargnęli do jednego z tramwajów, wrzucając petardy oraz atakując nastolatków.

Warszawa

W parku zawaliło się drzewo. Obok były dzieci

Sytuacja miała miejsce w parku przy ul. Ratuszowej 2 tuż obok wejścia do zoo.

Warszawa

Wywrotka ciężarówki. Wysypały się puszki z piwem

Do zdarzenia doszło na węźle Piłsudskiego na trasie S8. Ciężarówka przewróciła się na bok. Rozsypały się setki puszek.

Warszawa

Dym w jednym z pociągów

Funkcjonariusze straży pożarnej sprawdzają pojazd.

Warszawa

Dziś Masa Krytyczna. Uwaga na utrudnienia w ruchu

Rowerzyści spotkają się równo o godz. 18 na placu Zamkowym. Stamtąd wyjadą w stronę centrum.

Warszawa

Potrąciła strażnika miejskiego, bo nie chciała się zatrzymać do kontroli

Dziś kobiecie postawione zostaną zarzuty. Prawdopodobne, że kierująca odpowie za naruszenie nietykalności cielesnej funkcjonariusza.

Warszawa

Od połowy czerwca remont ul. Kleszczowej

Jeszcze do niedawna zapowiadano, że na czas modernizacji ul. Kleszczowa zostanie całkowicie zamknięta. Tak jednak nie będzie.

Warszawa

Zlikwidowano wyrwę przy ul. Kruczej

W rejonie ul. Kruczej pojawiła się wyrwa, która uniemożliwiała ruch w tej części stolicy. Usterkę już zlikwidowano.

Reklama