Warszawa - Poniedziałek, 06.10.2025 / Imieniny: Artura, Brunona, Fryderyki
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Szereg atrakcji w Kampinoskim Parku Narodowym

Koszt przedsięwzięcia zakładającego stworzenie specjalnej zagrody ze zwierzętami, domków na drzewach, muzeum cyrku oraz wielu innych atrakcji szacuje się wstępnie na około 200 mln zł.

Warszawa

Będzie wsparcie dla młodych bezrobotnych

Osoby, które mają w planach założenie własnej firmy mogą od dziś składać wnioski o przyznanie środków pieniężnych w ramach wsparcia finansowego.

Warszawa

Kolejne utrudnienia warszawskiego metro

Na weekendzie doszło do usterki hamulców pojazdu, co wywołało opóźnienia w ruchu.

Warszawa

Rolkarze opanowali stolicę

W dniu wczorajszym przez cały dzień nieczynne były al. Ujazdowskie. Powodem utrudnień były zawody rolkarzy.

Warszawa

Dachowanie na Pradze Południe

Wypadek miał miejsce w godzinach południowych. Kolizja wyglądała groźnie.

Warszawa

Korek przy al. Jerozolimskich

W rejonie al. Jerozolimskich w Warszawie doszło do stłuczki trzech pojazdów. W związku z kolizją, tworzy się ogromny korek.

Warszawa

Karetka winna utrudnień?

W związku z przyjazdem na stację w Ursusie karetki pogotowia, trwa zamieszanie w ruchu drogowym.

Warszawa

Podpórki na skrzyżowaniach

Jak dotąd pojawiło się pięć takich miejsc, w których możliwe jest komfortowe zatrzymanie się rowerzystów.

Reklama