Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Drzewo przewróciło się na auta

W wyniku silnych wichur, jakie miały miejsce w Warszawie powalone zostało drzewo.

Warszawa

W wakacje roboty nad torowiskiem przy Powstańców Śląskich

Na najbliższy sezon wakacyjny zaplanowano prace nad stworzeniem fragmentu torowiska przy ul. Powstańców Śląskich.

Warszawa

Usterka pociągu Kolei Mazowieckich

Od rana zepsuty jest pociąg Kolei Mazowieckich. Awaria spowodowała zamieszanie wśród pasażerów.

Warszawa

Oficjalne oddanie do użytku odcinka A1

Na dzień dzisiejszy zaplanowano oddanie do użytku wykonanego już odcinka autostrady A1.

Warszawa

Zapadnięta studzienka przyczyną gigantycznych korków i kolizji

W wyniku zapadnięcia się studzienki na Trasie Armii Krajowej tworzą się gigantyczne korki. Zatory stały się powodem porannej kolizji.

Warszawa

Kolejne zmiany w kursach pociągów Kolei Mazowieckich

Przekształcenia w dotychczasowych rozkładach jazdy środków transportu Kolei Mazowieckich mają wynikać z remontów prowadzonych przez PKP.

Warszawa

Tragedia niedaleko Warszawy. Auto zderzyło się z Polskim Busem

W pobliżu Mławy doszło do śmiertelnego wypadku drogowego. Samochód osobowy uległ kolizji z autokarem Polski Bus.

Warszawa

Pod wpływem alkoholu wezwała policję i pogotowie

55-latka podwarzawskiej miejscowości Zakręt pod wpływem upojenia alkoholowego wezwała pogotowie i policję. Jak się okazało nie było żadnego zagrożenia.

Reklama