Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wypadek na Powiślu. Przewrócił się dźwig

W wyniku zdarzenia poszkodowany został operator dźwigu. Mężczyzna w momencie wypadku był trzeźwy.

Warszawa

Przerobią plac Powstańców Warszawy

Zgodnie z projektem, odświeżony plac Powstańców Warszawy ma zyskać nowy system oświetleniowy oraz chodniki.

Warszawa

24-latek utopił się w stawie

Wczoraj około godziny 23 stwierdzono zgon młodego mężczyzny, który utopił się w warszawskim stawie.

Warszawa

Brak zagrożenia powodzią

W dniu wczorajszym ustabilizowała się sytuacja wód Wisły w stolicy. Powodzi nie będzie.

Warszawa

Dwanaście pociągów poczeka do jesieni

Kursujące po stolicy pociągi metra warszawskiego zostały chwilowo wycofane z ruchu.

Warszawa

Zderzenie auta z radiowozem przy Marymonckiej

W rejonie ul. Marymonckiej w Warszawie doszło do zderzenia radiowozu i pojazdu osobowego. Kolizja miała miejsce przy Moście Północnym.

Warszawa

Upiła uczennicę i ją zgwałciła. Trzy zarzuty dla nauczycielki

Zatrzymana została przez funkcjonariuszy policji jedna z nauczycielek placówki szkolnej w Legionowie. Kobiecie postawiono trzy zarzuty, w tym gwałt na uczennicy.

Warszawa

Stabilizują się wody Wisły

Na Wiśle reguluje się poziom rzeki. Od godz. 8 dotychczasowy stan wód nie podniósł się.

Reklama