Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Ogród Krasińskich już po rewitalizacji

Prace nad odświeżeniem wyglądu Ogrodu Krasińskich trwały jakieś półtora roku. Realizowanemu projektowi rewitalizacji przeciwnych była grupa mieszkańców.

Warszawa

Ponowne zamknięcie stacji metra

Podobnie jak w dniu wczorajszym, pracownicy wyczuli w okolicy metra gaz. W związku z tym, zarządzono ewakuację.

Warszawa

Kolejny egzamin maturalny. Dziś język angielski

Od minionego poniedziałku ruszyły tegoroczne matury. Egzamin dojrzałości maturzyści mają już za sobą z języka polskiego oraz matematyki na poziomie podstawowym. Dziś otworzono arkusze z języka angielskiego.

Warszawa

Nowe połączenie lotnicze z Belgradu do Warszawy

Od końca maja uruchomione zostaną nowe połączenia lotnicze między Belgradem i Warszawą.

Warszawa

Chciał podpalić warszawską tęczę

Kompletnie pijany 30-latek w minioną sobotę, w dniu obchodów rocznicy uchwalenia Konstytucji 3-go Maja, próbował podpalić warszawską tęczę.

Warszawa

Pożar w mieszkaniu na jedenastym piętrze

Na skutek pożaru zmarły dwie osoby. Do zdarzenia doszło w jednym z wieżowców na warszawskim Żoliborzu przy ul. Ks. Jerzego Popiełuszki.

Warszawa

Nominacje dla strażaków

W związku z przypadającym na dzień wczorajszy Dniem Strażaka, w Warszawie zorganizowano specjalne uroczystości.

Warszawa

Ruszyły zapisy do wakacyjnych przedszkoli

Do końca maja można wypełniać i dostarczać tak zwane „karty zgłoszeń dziecka”, na podstawie których maluchy mogą korzystać z oferty przedszkoli również w sezonie wakacyjnym.

Reklama