Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Autobus wjechał w drzewo

Na skutek silnego uderzenia drzewo zostało powalone na ulicę. Ranny jest kierowca autobusu

Warszawa

Mieli ugasić pożar altanek, natrafili na pocisk artyleryjski

Do nietypowego zdarzenia doszło w rejonie Dworca Wschodniego. Strażacy zjawili się, aby ugasić palące się altanki. Podczas akcji odnaleźli pocisk artyleryjski.

Warszawa

Przechodził ul. Chrościckiego, gdy spadł na niego konar

Wypadek miał miejsce przy ul. Chrościckiego we Włochach. Poszkodowany trafił do szpitala.

Warszawa

Upalne lato pomoże w wyczyszczeniu Wisły

Zapowiedziano dokładne wysprzątanie Wisły. Sprzyja temu…susza.

Warszawa

Skoda zderzyła się z citroenem

Do wypadku doszło w rejonie skrzyżowania Fieldorfa z Wałem Miedzeszyńskim.

Warszawa

Wisła poniżej 50 cm

Spada poziom wody w Wiśle. Już jest poniżej 50 cm.

Warszawa

Zderzenie aut na Wilanowskiej

Do wypadku doszło wczoraj, ok. godz. 17. Najechały na siebie Volkswagen oraz renault.

Warszawa

Potrącenie pieszej przez tramwaj. Wypadek na rondzie

Do zdarzenia doszło na rondzie de Gaulle’a. Tramwaj potrącił pieszą.

Reklama