Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Nie żyje pieszy potrącony przez Volvo

W rejonie al. Jerozolimskich doszło do potrącenia pieszego.

Warszawa

Ciężarówka zablokowała pas Alei Jerozolimskich

WARSZAWA. Zepsuty pojazd ciężarowy sparaliżował część stolicy. Zablokowano pas Alei Jerozolimskich w stronę centrum.

Warszawa

Powrót autobusów na ul. Wołoską. Koniec prac

Ze względu na koniec robót drogowych realizowanych przy ul. Wołoskiej w Warszawie, przywrócono dawny rozkład jazdy komunikacji miejskiej.

Warszawa

Ul. Wołoska oddana do użytku

Od dziś ulica Wołoska została ponownie oddana do użytku kierowców.

Warszawa

Złodzieje rowerów w rękach policji

Udało się zatrzymać trzech mężczyzn, którzy są podejrzani o kradzieże.

Warszawa

Pożar w mieszkaniu na siódmym piętrze. Są poszkodowani

W sobotnią noc doszło do wybuchu pożaru w jednym z mieszkań wieżowca w Warszawie.

Warszawa

Ponad 200 tys. zł datków na ratowanie zabytków

Sumę ok. 215 tys. zł udało się zebrać kwestującym na rzecz ratowania zabytków na Starych Powązkach w Warszawie.

Warszawa

Policja podsumowała akcję Znicz

W ramach kilkudniowej akcji znicz funkcjonariusze policji prowadzili wzmożone kontrole. „Wyłapano” 39 nietrzeźwych kierowców.

Reklama