Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Pływali, mimo zakazu kąpieli

Trójka nastolatków pływała w stawie w miejscowości Zielonka, pomimo obowiązującego zakazu kąpieli.

Warszawa

Kolejne utrudnienia w ruchu drogowym w Warszawie

Utrudnienia czekają na mieszkańców stolicy już w ten weekend.

Warszawa

Wybuchła butla z gazem

Do wybuchu butli z gazem doszło na warszawskiej Woli.

Warszawa

Stłuczka przy skrzyżowaniu Witosa i Idzikowskiego

Do wypadku doszło dzisiaj rano. Zderzyły się auto dostawcze renault oraz osobowa honda.

Warszawa

Pasażer samolotu dostał udaru. Trzeba było awaryjnie lądować

Niespodziewanie lądował Aurbus A380 linii Emirates. Powodem był udar jednego z pasażerów znajdujących się na pokładzie.

Warszawa

Zderzenie autobusu, ciężarówki i osobówki. Utrudnienia przy rondzie Daszyńskiego

Do zdarzenia doszło dziś rano, ok. godz. 9. Najechały na siebie autobus, ciężarówka i samochód osobowy.

Warszawa

Pożar tramwaju przy Wolskiej

Do rozprzestrzenienia ognia doszło w rejonie ul. Wolskiej w Warszawie dziś rano. Ok. godz. 10 zaczęła się akcja strażaków.

Warszawa

Demontują pawilony przy placu Defilad

Rozbiórka prowadzona jest na terenie placu Defilad. Zniknie zabudowa, która znajduje się w tym miejscu od 2011 roku.

Reklama