Warszawa - Piątek, 20.06.2025 / Imieniny: Bogny, Florentyny, Bożeny
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wypadek na Trasie Toruńskiej. Są utrudnienia

Zderzenie na Trasie Toruńskiej. Wywrotka najechała na auto osobowe. Nie ma rannych.

Warszawa

Feralny poniedziałek na warszawskich ulicach

Wisłostrada była od rana kompletnie sparaliżowana.

Warszawa

Na Woli odnaleziono ciało kobiety. Jej syn wypadł z okna. Oboje nie żyją

Do tragicznych zdarzeń doszło na warszawskiej Woli, w jednym z lokali mieszkalnych.

Warszawa

Ponad 2 mln pasażerów obsłużonych w wakacje na warszawskim lotnisku

Przez zaledwie dwa miesiące wakacyjne – lipiec oraz sierpień przez warszawski port lotniczy przewinęło się ponad 2,4 mln osób. To więcej niż w tym samym momencie roku ubiegłego.

Warszawa

Remontują torowisko między Dworcem Wileńskim a Żeraniem Wschodnim

W związku z prowadzonymi remontami drogowymi torowisko zostało wyłączone z ruchu.

Warszawa

Częstsze kursy warszawskiego metra

Pociągi I linii metra będą kursowały co 2 minuty i 20 sekund, a więc szybciej niż dotychczas.

Warszawa

Zapaliły się trawy przy Trasie Siekierkowskiej

Na miejsce przybyli funkcjonariusze straży pożarnej. Pożar gaszono przez godzinę.

Warszawa

Znaleźli pocisk z II wojny światowej

Niecodziennego odkrycia dokonano w Wiśle. W rzece znajdował się pocisk z II wojny światowej.

Reklama