Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wola, Włochy, Wilanów – prace na drogach i torach

WARSZAWA. W weekend, 27-28 lipca, warszawscy tramwajarze będą pracowali u zbiegu ulic Leszno i Okopowej.

Warszawa

Apel o godne uczczenie obchodów

WARSZAWA. W tym roku obchodzimy 75. rocznice Powstania Warszawskiego.

Warszawa

130 zeroemisyjnych autobusów dla Warszawy

WARSZAWA. Za dwa lata autobusy napędzane silnikami diesla znikną z Traktu Królewskiego. 

Warszawa

Stawy w parku Arkadia, a także w Dolinie Służewskiej po konserwacji

WARSZAWA. Warszawscy ogrodnicy zadbali o okoliczną zieleń i lepszą estetykę miejsca.

Warszawa

Weekendowe zmiany w ruchu

WARSZAWA. W sobotę, 20 lipca, na PGE Narodowym zaśpiewa Pink.

Warszawa

Prace na Grochowskiej i utrudnienia na Broniewskiego

WARSZAWA. W sobotę, 20 lipca, tramwajarze rozpoczną kolejny etap prac na ul. Grochowskiej. 

Warszawa

Trwa budowa przyszłej siedziby Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie

WARSZAWA. Otwarcie nowej siedziby MSN w Warszawie zaplanowano w grudniu 2022 roku.

Warszawa

Początek budowy pomnika Wojciecha Korfantego

WARSZAWA. Monument wybitnego Ślązaka będzie kolejnym upamiętnieniem wielkich Polaków na Trakcie Królewskim.   

Reklama