Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Studenci Uniwersytetu w Chicago przyjechali do Warszawy

WARSZAWA. To ich pierwsza wizyta, podczas której zapoznają się z potencjalnymi pracodawcami.

Warszawa

Mieszkańcy mogą bezpiecznie korzystać z dostarczanej wody

WARSZAWA. Awaria miejskiego kolektora przesyłowego nie ma żadnego wpływu na jakość warszawskiej kranówki.

Warszawa

Awaria kolektora w Warszawie

 WARSZAWA. Sztab kryzysowy pracuje nad jak najszybszym ustaleniem przyczyn i usunięciem awarii miejskiego kolektora przesyłowego.

Warszawa

Piknik z Klimatem na zakończenie wakacji

WARSZAWA. Hasło XII odsłony brzmi „Warszawa – Miasto z klimatem”.

Warszawa

Otwarto gabinety ginekologiczne dla pacjentek z niepełnosprawnościami

WARSZAWA. Ułatwieniem będzie nie tylko sprzęt, ale przede wszystkim forma zapisów i przebieg samej wizyty lekarskiej. 

Warszawa

Pociągi linii S1 będą kursowały na skróconej trasie

WAARSZAWA. Duże zmiany będą także w kursowaniu pociągów Kolei Mazowieckich. 

Warszawa

Zasady dotyczące odbioru odpadów wielkogabarytowych

WARSZAWA. Przypominamy zasady dotyczące odbioru odpadów wielkogabarytowych. 

Reklama