Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

3,6 tys. nowych miejsc w żłobkach

 WARSZAWA. Już ponad 3,6 tys. nowych miejsc w żłobkach powstało w Warszawie od początku roku.

Warszawa

Zmiany na warszawskich drogach

WARSZAWA. W piątek, 5 lipca, wykonawca metra otworzy skrzyżowanie ulic Figara, Codziennej, Rolanda i Spójni na Zaciszu.

Warszawa

Dzienny Dom Opieki Medycznej na Białołęce już działa

 WARSZAWA. W Stołecznym Centrum Opiekuńczo-Leczniczym przy ul. Mehoffera 72/74 zakończył się remont VI oddziału

Warszawa

Ogłoszono przetarg związany z budową trasy do Wilanowa

WARSZAWA. W ciągu 18 miesięcy powstanie dokumentacja projektowa.

Warszawa

Na Lotnisko Chopina pojedzie mniej pociągów

WARSZAWA. Częściej będą jeździły autobusy linii 175, a w pojazdach WTP zostanie wprowadzone honorowanie biletów KM.  

Warszawa

Kolejny sezon Miejskiego Serwisu Rowerowego

WARSZAWA. Projekt koordynuje Biuro Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy.

Warszawa

Ulica Ząbkowska ponownie stanie się praskim deptakiem

WARSZAWA. W wakacje ulica Ząbkowska ponownie stanie się praskim deptakiem i centrum lokalnego życia. 

Warszawa

Pływalnia Delfin po modernizacji

WARSZAWA. Na modernizację pływalni „Delfin” dzielnica Wola przeznaczyła prawie 12 mln zł.

Reklama