Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Maratończycy na ulicach. Będą utrudnienia w komunikacji

WARSZAWA. W niedzielę, 29 września, tysiące śmiałków podejmie wyzwanie z królewskim dystansem podczas 41. PZU Maratonu Warszawskiego.   

Warszawa

Na Bemowie odbędą się pokazy pirotechniczne

WARSZAWA. M.st. Warszawa wydało zgodę na organizację imprezy masowej w sobotę, 7 września.

Warszawa

Bezpłatna opieka w żłobkach

WARSZAWA. O 75% zwiększy się w tym roku liczba miejsc w warszawskich żłobkach.

Warszawa

Szereg wydarzeń na ulicach Warszawy

WARSZAWA. W najbliższych dniach czeka nas szereg wydarzeń na ulicach Warszawy.  

Warszawa

Ilu mieszkańców ma Warszawa?

WARSZAWA. Około 2,070 mln osób mieszkało w Warszawie wiosną 2018 roku  

Warszawa

Komisja Europejska weźmie udział w Warszawskim Festiwalu Konesera

WARSZAWA. Komisja Europejska weźmie udział w II edycji Warszawskiego Festiwalu Konesera.   

Warszawa

Autobusy po uruchomieniu linii metra M2

 WARSZAWA. Znamy szczegółowe propozycje zmian w układzie komunikacyjnym.

Warszawa

Działania podejmowane w związku z awarią kolektora

WARSZAWA. Na miejscu awarii wciąż pracują eksperci. Ich zadaniem jest określenie przyczyn.

Reklama