Warszawa - Poniedziałek, 18.08.2025 / Imieniny: Heleny, Bronisława, Ilony
Reklama

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku II linii metra. Nowa linia połączyła dwa brzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli do centrum miasta skróciła się do kilku minut.
 
Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazd m.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski i Uniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacy od razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcej osób i dziś  korzysta z niej ponad 140 tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą linią przejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II linii metra przewiozły prawie 103,4 mln osób.
 
"Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnej części miasta na prawą" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. 
 
Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – już niedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy na północny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei.
 
Budowane stacje to: „Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowane są już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Śmieciarka zatarasowała przejazd przy Okopowej

Wóz stanął w rejonie skrzyżowania Okopowej i Dzikiej. Co się stało?

Warszawa

Łyżwy bez względu na sezon?

Taki pomysł będzie kosztował 40 mln zł.

Warszawa

Rowery miejskie pod ochroną

Ochroniarze będą kontrolowali stacje rowerowe.

Warszawa

Napad na aptekarza. Pady strzały?

Na napad z bronią w ręku wskazują świadkowie zdarzenia.

Warszawa

Zderzenie aut. Jedno wpadło do wykopów

Pojazdy zderzyły się przy skrzyżowaniu Bluszczańskiej i Pułku AK „Waligóra”.

Warszawa

Wymienią stare słupki w stolicy

Koszt inwestycji to 40 tys. zł.

Warszawa

Zamknięto estakadę. Będą utrudnienia

Trasa została wyłączona z ruchu wczoraj w nocy. Utrudnienia potrwają do początku listopada.

Warszawa

Pożar na Bemowie. Zapaliło się mieszkanie w bloku

Do zdarzenia doszło wczoraj po południu. Ogień zaczął się rozprzestrzeniać w jednym z lokali mieszkalnych na 9-tym piętrze bloku. Nikt nie został poszkodowany w wyniku zdarzenia.

Reklama