Warszawa - Poniedziałek, 16.06.2025 / Imieniny: Aliny, Justyny, Benona
Reklama

Strefa płatnego parkowania na Pradze-Północ i Woli

Dodano:

fot. Pixabay
fot. Pixabay
WARSZAWA. Rozbudowa metra zmienia diametralnie sytuację komunikacyjną na Woli i Pradze. Zarząd Dróg Miejskich przygotowuje się do tych zmian i analizuje objęcie strefą płatnego parkowania obszarów najbardziej narażonych na większy ruch.
 
Od kilku tygodni mieszkańcy mogą korzystać z trzech nowych stacji metra na Pradze i Targówku. Dobiega końca budowa trzech kolejnych na Woli. Uruchomienie nowych stacji to olbrzymie ułatwienie dla mieszkańców, ale przyczynia się również do większego deficytu miejsc parkingowych. Wielu kierowców z dalszych dzielnic korzysta bowiem z ulic w pobliżu stacji, aby zaparkować samochód i przesiąść się do metra. W ciasnej, śródmiejskiej zabudowie nie ma miejsca na garaże „parkuj i jedź” (te powstają dalej od centrum) a wąskie uliczki szybko zapełniają się pozostawionymi na cały dzień samochodami osób przesiadających się do metra, utrudniając znalezienie miejsca okolicznym mieszkańcom.
 
Dlatego Zarząd Dróg Miejskich analizuje objęcie strefą płatnego parkowania tych obszarów, które są narażone na największy deficyt miejsc postojowych. Na prawym brzegu Wisły są to tereny Nowej Pragi (między al. Solidarności a ul. 11 Listopada i Ratuszową) oraz Starej Pragi i Szmulek (od Targowej do al. Tysiąclecia i ul. Radzymińskiej), a także ulice w bezpośrednim sąsiedztwie ZOO. Na Woli, ze względu na sąsiedztwo istniejącej strefy płatnego parkowania i intensywny rozwój zabudowy poza jej granicami, do analizy wskazano obszar pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Okopową i Towarową. Na obu obszarach już teraz występuje duże zainteresowanie miejscami parkingowymi, a postępujące przekształcenia tych obszarów powodują, że coraz więcej osób jest zainteresowanych dojazdem w te rejony samochodem np. do pracy.
 
Rozwiązaniem tego problemu może być wprowadzenie płatnego parkowania, aby ochronić te tereny przed nadmierną liczbą parkujących samochodów. Doświadczenia z istniejącej strefy potwierdzają, że wprowadzenie opłat zniechęca część kierowców do wjeżdżania do strefy, skłania również do krótszego postoju, zwiększając rotację i ułatwiając znalezienie wolnego miejsca. Mieszkańcy strefy mogą skorzystać z zakupu abonamentu, uprawniającego do darmowego postoju w pobliżu miejsca zamieszkania.
 
Konsultujemy z mieszkańcami
 
Analiza rozpoczęła się od policzenia miejsc postojowych na wszystkich drogach publicznych w badanych obszarach, a także pomiaru ile samochodów z nich korzysta w poszczególnych porach dnia. Na tej podstawie, wykonawca przygotowuje koncepcję wyznaczenia miejsc postojowych – jako że zgodnie z przepisami płatne miejsca postojowe powinny być wyznaczone. Tam gdzie to uzasadnione, rozważamy również zmiany w organizacji ruchu (np. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego) i w zagospodarowaniu ulicy.
 
Konsultacje społeczne w obu dzielnicach rozpoczeły się 14 października. W tym czasie odbędzie się szereg spotkań z mieszkańcami. Każda z dzielnic została podzielona na mniejsze obszary, aby móc skoncentrować się na poszczególnych ulicach i zebrać opinie mieszkańców do proponowanych rozwiązań. Podczas spotkań będziemy koncentrować się na ulicach z danego podobszaru. Harmonogramy konsultacji na Pradze Północ oraz Woli dostępne są tutaj i tutaj. Uwagi do projektów będzie można zgłaszać mailowo na adres sppnpraga@zdm.waw.pl oraz sppnwola@zdm.waw.pl.
 
Strefa płatnego parkowania funkcjonuje na obecnym obszarze od 2013 r. O jej rozszerzenie apelowali do nas mieszkańcy (na Pradze wniosek w tej sprawie podpisało ponad 1000 osób), radni oraz władze Woli i Pragi-Północ. Ostateczna decyzja o rozszerzeniu SPPN należy do Rady m.st. Warszawy. Jeśli radni zdecydują się na rozszerzenie strefy, parkomaty na ulicach Woli i Pragi-Północ pojawią się w 2020 r.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Czym są packshoty i gdzie się je wykorzystuje?

 Ludzie są wzrokowcami, a więc za pomocą obrazów można znacznie łatwiej dotrzeć do odbiorców niż za pomocą wyszukanej i pięknej treści. Osoby zajmujące się marketingiem doskonale zdają sobie z tego faktu sprawę...

Warszawa

67-latek znęcał się nad konkubiną. Grozi mu do 5 lat pozbawienia wolności

Policjanci z Bemowa zatrzymali 67-letniego mężczyznę podejrzewanego o znęcanie się psychiczne i fizyczne nad konkubiną. W trakcie zatrzymania 67-latek był pijany.

Warszawa

Prima Power liderem produkcji maszyn cnc

Na rynku dostępnych jest wiele innowacyjnych rozwiązań, które pomagają zwiększyć efektywność i wydajność produkcji. Producenci prześcigają się w coraz to nowszych technologiach, w celu dotarcia do jak najszerszego grona klientów. Na czele...

Warszawa

Koronawirus. Ponad 2400 zakażeń w woj. mazowieckim [15.11.2021]

W porannym raporcie Ministerstwo Zdrowia potwierdziło 2474 zakażenia w województwie mazowieckim. Kolejne 3470 osób wyzdrowiało. Nie odnotowano przypadków śmiertelnych.

Warszawa

Kim jest główny księgowy i jakie ma obowiązki?

Główny księgowy to zawód, który cieszy się dużym powodzeniem. Jest to profesja zapewniająca wysokie wynagrodzenie i prestiż. Jednak praca ta jest wymagająca i nie każdy może ją wykonywać. Sprawdźmy, kim jest główny...

Warszawa

Ukradli 100 litrów paliwa z koparek

Dwaj mężczyźni zostali zatrzymani przesz Policję, w związku z kradzieżą paliwa z koparek zaparkowanych na terenie budowy. Podejrzani ukradli łącznie 100 litrów oleju napędowego. Grozi im do 10 lat więzienia.

Warszawa

Kim jest handlowiec i co należy do jego obowiązków?

Handlowiec jest reprezentantem firmy w kontaktach z klientami. Jest to osoba, która powinna posiadać dużą wiedzę z zakresu danej branży i umiejętności miękkie. Nie bez znaczenia jest także osobowość. Jako, że przedstawiciel...

Warszawa

Nowe dzielnice w strefie płatnego parkowania

Od 15 listopada Warszawska Strefa Płatnego Parkowania będzie powiększona o Ochotę i Żoliborz. Miasto wprowadziło dwa rodzaje abonamentów dla mieszkańców.  

Reklama