Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Strefa płatnego parkowania na Pradze-Północ i Woli

Dodano:

fot. Pixabay
fot. Pixabay
WARSZAWA. Rozbudowa metra zmienia diametralnie sytuację komunikacyjną na Woli i Pradze. Zarząd Dróg Miejskich przygotowuje się do tych zmian i analizuje objęcie strefą płatnego parkowania obszarów najbardziej narażonych na większy ruch.
 
Od kilku tygodni mieszkańcy mogą korzystać z trzech nowych stacji metra na Pradze i Targówku. Dobiega końca budowa trzech kolejnych na Woli. Uruchomienie nowych stacji to olbrzymie ułatwienie dla mieszkańców, ale przyczynia się również do większego deficytu miejsc parkingowych. Wielu kierowców z dalszych dzielnic korzysta bowiem z ulic w pobliżu stacji, aby zaparkować samochód i przesiąść się do metra. W ciasnej, śródmiejskiej zabudowie nie ma miejsca na garaże „parkuj i jedź” (te powstają dalej od centrum) a wąskie uliczki szybko zapełniają się pozostawionymi na cały dzień samochodami osób przesiadających się do metra, utrudniając znalezienie miejsca okolicznym mieszkańcom.
 
Dlatego Zarząd Dróg Miejskich analizuje objęcie strefą płatnego parkowania tych obszarów, które są narażone na największy deficyt miejsc postojowych. Na prawym brzegu Wisły są to tereny Nowej Pragi (między al. Solidarności a ul. 11 Listopada i Ratuszową) oraz Starej Pragi i Szmulek (od Targowej do al. Tysiąclecia i ul. Radzymińskiej), a także ulice w bezpośrednim sąsiedztwie ZOO. Na Woli, ze względu na sąsiedztwo istniejącej strefy płatnego parkowania i intensywny rozwój zabudowy poza jej granicami, do analizy wskazano obszar pomiędzy al. Prymasa Tysiąclecia a ul. Okopową i Towarową. Na obu obszarach już teraz występuje duże zainteresowanie miejscami parkingowymi, a postępujące przekształcenia tych obszarów powodują, że coraz więcej osób jest zainteresowanych dojazdem w te rejony samochodem np. do pracy.
 
Rozwiązaniem tego problemu może być wprowadzenie płatnego parkowania, aby ochronić te tereny przed nadmierną liczbą parkujących samochodów. Doświadczenia z istniejącej strefy potwierdzają, że wprowadzenie opłat zniechęca część kierowców do wjeżdżania do strefy, skłania również do krótszego postoju, zwiększając rotację i ułatwiając znalezienie wolnego miejsca. Mieszkańcy strefy mogą skorzystać z zakupu abonamentu, uprawniającego do darmowego postoju w pobliżu miejsca zamieszkania.
 
Konsultujemy z mieszkańcami
 
Analiza rozpoczęła się od policzenia miejsc postojowych na wszystkich drogach publicznych w badanych obszarach, a także pomiaru ile samochodów z nich korzysta w poszczególnych porach dnia. Na tej podstawie, wykonawca przygotowuje koncepcję wyznaczenia miejsc postojowych – jako że zgodnie z przepisami płatne miejsca postojowe powinny być wyznaczone. Tam gdzie to uzasadnione, rozważamy również zmiany w organizacji ruchu (np. wprowadzenie ruchu jednokierunkowego) i w zagospodarowaniu ulicy.
 
Konsultacje społeczne w obu dzielnicach rozpoczeły się 14 października. W tym czasie odbędzie się szereg spotkań z mieszkańcami. Każda z dzielnic została podzielona na mniejsze obszary, aby móc skoncentrować się na poszczególnych ulicach i zebrać opinie mieszkańców do proponowanych rozwiązań. Podczas spotkań będziemy koncentrować się na ulicach z danego podobszaru. Harmonogramy konsultacji na Pradze Północ oraz Woli dostępne są tutaj i tutaj. Uwagi do projektów będzie można zgłaszać mailowo na adres sppnpraga@zdm.waw.pl oraz sppnwola@zdm.waw.pl.
 
Strefa płatnego parkowania funkcjonuje na obecnym obszarze od 2013 r. O jej rozszerzenie apelowali do nas mieszkańcy (na Pradze wniosek w tej sprawie podpisało ponad 1000 osób), radni oraz władze Woli i Pragi-Północ. Ostateczna decyzja o rozszerzeniu SPPN należy do Rady m.st. Warszawy. Jeśli radni zdecydują się na rozszerzenie strefy, parkomaty na ulicach Woli i Pragi-Północ pojawią się w 2020 r.
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Od 18 maja otwarte stołeczne żłobki i przedszkola

  Miasto otworzyło żłobki i przedszkola. Dla zapewnienia bezpieczeństwa dzieciom, rodzicom i personelowi wprowadzono stosowne procedury i instrukcje. 

Warszawa

Hotel blisko lotniska - na co warto zwrócić uwagę!

Przyjeżdżając do obcego miasta na kilka dni lub lecąc na spotkanie biznesowe, warto wcześniej zarezerwować odpowiedni nocleg. Dobrym rozwiązaniem może być hotel zlokalizowany niedaleko lotniska. Likwidujemy w ten sposób problem dojazdu do...

Warszawa

Tusze do drukarki.. a cena

Nie wygląd, czy jakość wydruku jest czynnikiem decydującym o popularności danego modelu drukarki. To wydajność i ekonomiczne tusze są głównym elementem wpływającym na wysoką sprzedaż urządzenia i produkcję wielu zamienników. Cena tonerów...

Warszawa

W lesie pod Mińskiem Mazowieckim odkryto niewybuchy z czasów II wojny światowej

  Na niewybuchy natrafili członkowie stowarzyszenia pasjonatów historii, którzy prowadzili poszukiwania innych militariów wojennych. Odnalezione pociski trafią na poligon, gdzie zostaną zneutralizowane.

Warszawa

Gdzie produkowane jest euro?

Prawo do emisji banknotów euro posiada Europejski Bank Centralny (koordynujący wielkość emisji w poszczególnych krajach), jak i krajowe banki centralne państw strefy euro.

Warszawa

Koronawirus. 1792 przypadki zakażenia w woj. mazowieckim [15.04.2020r.]

  Zgodnie z najnowszymi danymi przekazanymi przez Ministerstwo Zdrowia, w województwie mazowieckim jest już 1792 potwierdzone przypadki zakażenia koronawirusem.

Warszawa

Preply zaprasza na korepetycje z matmy w Warszawie

Matematyka nie musi być trudna a tym bardziej nudna. Dzięki Preply możesz odkryć matematykę jakiej nie znałeś dotąd. Klucze do sukcesu w nauce najczęściej jest zrozumienie i zainteresowanie się praktycznym zastosowaniem poszczególnych...

Warszawa

Skoki spadochronowe niedaleko Warszawy – gdzie skoczyć i ile to kosztuje?

Skoki w tandemie są coraz bardziej popularne. Jeżeli również masz ochotę na zobaczenie świata z niezwykłej perspektywy, w takim przypadku możesz zrobić to bez żadnego wcześniejszego przygotowania. Jak skacze się w tandemie...

Reklama