Warszawa - Sobota, 21.06.2025 / Imieniny: Alicji, Alojzego, Rudolfa
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Alarm bombowy w Milanówku. Ładunek na jednej z posesji

Takie zgłoszenie otrzymali funkcjonariusze policji. Działania prowadzili saperzy. Jak się jednak okazało, był to tylko fałszywy alarm.

Warszawa

Spada poziom wody w Wiśle

Systematycznie spada poziom wody w Wiśle. Mimo tego obowiązuje zakaz wchodzenia do rzeki.

Warszawa

Zawalił się pustostan

RZESZÓW. Dziś rano doszło do zawalenia muru pustostanu przy ul. Kobielskiej.

Warszawa

Gwałtowne burze przeszły nad Warszawą

Koniec z upałami? Na skutek wysokich temperatur, jakie panowały w całej Polsce w ciągu ostatnich kilku dni, w wielu miejscach w kraju doszło do załamania pogodowego. Tak było również w Warszawie.

Warszawa

Wkrótce odbiory techniczne bulwarów wiślanych

Prace powoli dobiegają końca. Do zrobienia są jeszcze roboty wykończeniowe.

Warszawa

Musieli przeprowadzić restart systemu. Utrudnienia w locie Dreamlinera

Samolot miał lecieć z Warszawy do Toronto niewiele po godz. 14.

Warszawa

Kolejny remont drogowy w stolicy. Modernizują torowisko przy Jagiellońskiej

Kontynuowane są roboty przy torowisku w rejonie ul. Jagiellońskiej w Warszawie.

Warszawa

Ponad 100 kolizji w trakcie długiego weekendu

Taki jest bilans policyjny za ostatnie kilka dni.

Reklama