Warszawa - Czwartek, 19.06.2025 / Imieniny: Gerwazego, Protazego, Borzysława
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

31 marca ulice Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście zamienią się w weekendowy deptak

 WARSZAWA. Do połowy października wyłączany będzie ruch od ronda gen. Ch. de Gaulle’a do ul. Senatorskiej.

Warszawa

Mieszkańcy już mogą korzystać z nowej pływalni w ośrodku „Inflancka”

WARSZAWA. Ośrodek „Inflancka” planuje poszerzyć swoją ofertę o nowoczesny kompleks saun. 

Warszawa

Warszawa walczy o motocykle na buspasach

 WARSZAWA. O możliwość poruszania się po warszawskich buspasach zabiegają od lat sami motocykliści.

Warszawa

Niższe opłaty za wodę i ścieki

WARSZAWA. Warszawscy wodociągowcy wystąpili o obniżenie ceny za wodę i odprowadzenie ścieków. Nowa, niższa taryfa ma obowiązywać przez trzy lata. 

Warszawa

Zakończono prace konserwatorskie w kościele św. Anny

WARSZAWA. Dotacja m.st. Warszawy dla kościoła św. Anny wyniosła 414 tys. zł co stanowiło 55% kosztów całkowitych. 

Warszawa

Wkrótce poznamy projekt nowego Centrum Edukacji Ekologicznej

WARSZAWA. Centrum Edukacji Ekologicznej o krok bliżej. Inwestycja powstanie w przyszłym roku w kompleksie Lasu Młocińskiego.

Warszawa

Trzy lata z II linią metra. Dotychczas przewiozła prawie 103,4 mln osób

 WARSZAWA. "Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało się łatwiejsze" – mówi Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Warszawa

Trwają prace drogowców na ul. Miodowej

WARSZAWA. Przebudowa ul. Miodowej i pl. Krasińskich wchodzi w kolejny etap prac – rozpoczną się roboty na jezdni.

Reklama