Warszawa - Środa, 18.06.2025 / Imieniny: Elżbiety, Marka, Amandy
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Ile zezwoleń na pracę dla cudzoziemców wydano na mazowieckim?

WARSZAWA. Zezwolenia na pracę wydawane były najczęściej obywatelom Ukrainy.

Warszawa

Salon lotniczy LS Academy już 18 marca

WARSZAWA. Uczniowie będą mieli okazję poznać możliwości kształcenia zawodowego i pracy w branży lotniczej w Warszawie.

Warszawa

„Wybudzonych" zostanie osiem nieruchomości na Mokotowie, Woli, Targówku oraz w Śródmieściu

WARSZAWA. Ogółem na podstawie „małej ustawy reprywatyzacyjnej" wydano ponad 90 decyzji dotyczących tzw. śpiochów.

Warszawa

Mieszkańcy Warszawy mogą wziąć udział w akcji Wielkie Badanie Wzroku

WARSZAWA. Mieszkańcy Warszawy mogą wziąć udział w akcji Wielkie Badanie Wzroku.

Warszawa

Na Żoliborzu rozpocznie się budowa zespołu szkolno-przedszkolnego

 WARSZAWA. Czteropiętrowy budynek szkoły ma kształt prostokąta z wewnętrznym patio.

Warszawa

Nowa szkoła na Targówku pomieści 1000 uczniów

WARSZAWA. Pierwszy dzwonek zabrzmi już we wrześniu 2020 r.

Warszawa

Zmienią nazwy sześciu ulic?

WARSZAWA. Inicjatywa jest formą upamiętnienia w nazewnictwie miasta ważnych historycznie bohaterów.

Warszawa

Radni zatwierdzili podwyżki dla nauczycieli

WARSZAWA. W czwartek, 7 marca, radni Warszawy podjęli uchwałę o zwiększeniu uposażenia nauczycieli stażystów i kontraktowych.

Reklama