Warszawa - Poniedziałek, 16.06.2025 / Imieniny: Aliny, Justyny, Benona
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Awaria rury przed Ministerstwem Obrony Narodowej

W wyniku awarii pęknięcia rury w okolicy siedziby Ministerstwa Obrony Narodowej utworzyły się gejzery wody. Szybka reakcja ciepłowników nie doprowadziła do większego zalania.

Warszawa

Trasa Łazienkowska bez łącznic na lewym brzegu Wisły

7 marca, wyłączono z ruchu estakady wjazdowe na Trasę Łazienkowską prowadzące z Żoliborza i Mokotowa w kierunku centrum. Przez ok. 6 miesięcy arteria nie będzie miała połączenia z Wisłostradą.

Warszawa

Wypadek drogowy w rejonie Powiśla

W minioną niedzielę około godz. 15 w okolicy Powiśla doszło do wypadku drogowego. Jeden z kierowców został przewieziony do szpitala.

Warszawa

Zmiany w rozkładach jazdy linii 142, 219 i 702

Ze względu na prowadzone roboty drogowe wprowadzone zostaną zmiany w dotychczasowych rozkładach jazdy linii 142, 219 oraz 702.

Warszawa

Ciało kobiety w Kanale Żerańskim

W dniu wczorajszym w godzinach popołudniowych z Kanału Żerańskiego wyłowiono zwłoki kobiety. Znana jest już jej tożsamość.

Warszawa

Uwaga kierowcy! Utrudnienia na Trakcie Lubelskim

Od najbliższej środy niemożliwy będzie przejazd Traktem Lubelskim. Zablokowanie ruchu jest konieczne ze względu na realizowane prace nad nowym rondem.

Warszawa

Pożar w Instytucie Geodezji i Kartografii

W siedzibie Instytutu Geodezji i Kartografii w Warszawie wybuchł dziś rano pożar. Ogień pojawił się w magazynie.

Warszawa

Trafił „szóstkę”

We wtorkowym losowaniu lotto mieszkaniec Warszawy trafił „szóstkę”.

Reklama