Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Prawie 200 mln euro na poprawę gospodarki ściekowej

Do wykorzystania na modernizację gospodarki wodno-ściekowej będzie dokładnie 196,5 mln euro. Pieniądze pochodzić mają z dofinansowania unijnego.

Warszawa

Darmowy laptop w nagrodę

Warszawscy uczniowie i absolwenci szkół gimnazjalnych mają szansę ubiegać się o darmowe laptopy.

Warszawa

15 lat Polski w NATO. Uroczystości

Ze względu na przypadającą w dniu wczorajszym piętnastą rocznicę przystąpienia Polski do Paktu Północnoatlantyckiego na terenie Warszawy odbyły się uroczystości.

Warszawa

Wypadek na Trasie Toruńskiej. Utrudnienia w ruchu

Dziś rano doszło do poważnej kolizji drogowej na Trasie Toruńskiej w Warszawie. W związku z wypadkiem zablokowany został ruch.

Warszawa

Startuje nabór do warszawskich przedszkoli

Począwszy od dnia dzisiejszego przyjmowane będą zgłoszenia opiekunów, chcących posłać swoje pociechy do przedszkola.

Warszawa

Dwa auta i tramwaj uległy zderzeniu

Do wypadku doszło dziś w godzinach przedpołudniowych. Kolizja miała miejsce przy zbiegu ul. Leszno oraz Okopowej.

Warszawa

Które drogi do remontu?

Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie ogłosił już listę dróg, które zostaną wyremontowane w najbliższych miesiącach. Pierwsze roboty ruszą już w kwietniu.

Warszawa

W trakcie czyszczenia ulic, zapadł się asfalt

W miniony wtorek na terenie Warszawy przeprowadzano roboty porządkowe po zimie. W trakcie czyszczenia ul. Kwatery Głównej pod zamiatarką zapadła się jezdnia.

Reklama