Warszawa - Poniedziałek, 16.06.2025 / Imieniny: Aliny, Justyny, Benona
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

23 przedsiębiorstwa chętne dokończyć Południową Obwodnicę Warszawy

Ogłoszony przetarg, w ramach którego ma zostać wyłoniony wykonawca odcinka Południowej Obwodnicy Warszawy przyciągnął sporo chętnych firm, które wykazały zainteresowanie realizacją inwestycji.

Warszawa

Dwa tramwaje uległy zderzeniu

Do wypadku doszło we wtorek w godzinach wieczornych w rejonie Pragi Północ.

Warszawa

Koniec nielegalnych reklam w stolicy

Po raz kolejny podjęta zostanie walka z nielegalnymi banerami i plakatami, jakie rozsiane są na terenie Warszawy.

Warszawa

165 mln euro dla stolicy

Warszawa oraz pobliskie gminy otrzymają dofinansowanie unijne opiewające na łączną sumę 165 mln euro. Pieniądze mają być przekazane na rzecz realizacji wspólnych projektów inwestycyjnych.

Warszawa

Zatrzymano 3 podejrzanych o handel kokainą

Trzej mężczyźni zostali zatrzymani pod zarzutem wprowadzenia na rynek ponad 2,5 kg kokainy o czarnorynkowej wartości około 275 tys. złotych.

Warszawa

W Warszawie uruchomiono Centrum Informacyjne dla obywateli Ukrainy

Od piątku, 21 lutego, przy ul. Nowy Świat 63, działa Centrum Informacyjne dla obywateli Ukrainy, w którym będą mogli oni uzyskać pomoc prawną, psychologiczną oraz informacje.

Warszawa

Ukradli ponad 800 litrów paliwa

Tankowali na stacjach paliwo, nie płacili rachunków i uciekali.

Warszawa

Co znajdziemy w Biurze Rzeczy Znalezionych?

Tylko w ubiegłym roku, do Biura Rzeczy Znalezionych, mieszczącego się przy ul. Dzielnej 15, przyniesiono 198 telefonów komórkowych, 45 rowerów, 26 zegarków oraz kilka aparatów fotograficznych i laptopów.

Reklama