Warszawa - Poniedziałek, 16.06.2025 / Imieniny: Aliny, Justyny, Benona
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem

 Rusza kolejny "Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem". W tym roku każdy zainteresowany będzie mógł zgłosić się o poradę w dniach 24 lutego – 1 marca 2014 r. 

Warszawa

Znęcała się nad matką i synem

Policjanci z referatu patrolowo-interwencyjnego zatrzymali awanturującą się i agresywną kobietę, która znęcała się nad swoja matką i synem.

Warszawa

Policyjny pościg za włamywaczem

W ręce policjantów z Komisariatu w Halinowie wpadł 29-letni Łukasz N. z Sulejówka, podejrzany o włamanie.

Warszawa

Bezpieczne Ferie 2014

Do 2 marca 2014 roku na terenie województwa mazowieckiego potrwają policyjne działania prewencyjne pod nazwą: „Bezpieczne Ferie 2014”.

Warszawa

Dyskusja o teatrach Warszawy

 26 lutego, o godz. 18.00 w siedzibie Nowego Teatru (ul. Madalińskiego 10/16) odbędzie się debata na temat rozwoju stołecznych scen, w szczególności w kontekście społecznego uczestnictwa w kulturze. 

Warszawa

Podsumowanie policyjnej akcji "Walentynki"

 W wyniku dwudniowych działań skontrolowano łącznie 5986 pojazdów, zatrzymano 33 nietrzeźwych kierujących, nałożono 162 mandaty karne, zatrzymano 13 dowodów rejestracyjnych i 24 praw jazdy. 

Warszawa

Poznaliśmy wykonawcę trasy na Tarchomin

Wyłoniono wykonawcę trasy tramwajowej na Tarchomin, od trasy mostu Marii Skłodowskiej-Curie do pętli przy ul. Mehoffera.

Warszawa

Rok wielkich zmian w Warszawie

Ten rok będzie czasem wielkich zmian w Warszawie. Sprawdźcie zaplanowane remonty i inwestycje.

Reklama