Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

10 lat więzienia dla księdza pedofila

Znany jest już wyrok Sądu Okręgowego Warszawa-Praga dla byłego księdza z Legionowa, który winny jest dokonania kilkunastu przestępstw na tle seksualnym.

Warszawa

Trwają roboty przy ul. Połczyńskiej

W Warszawie przy ul. Połczyńskiej kontynuowane są prace nad stworzeniem nowego ronda.

Warszawa

Staruszka o kulach szła środkiem szosy

Funkcjonariusze warszawskiej straży miejskiej otrzymali zgłoszenie, że około godz. 9.00 na Moście Marii Skłodowskiej-Curie widziana była staruszka o kuli, idąca pod prąd.

Warszawa

Półmaraton Warszawski – ponad 12 tys. uczestników

Wiadomo już, że w 9. PZU Półmaratonie Warszawskim weźmie udział ponad 12 tys. uczestników pochodzących z niemal 40 różnych państw. Wydarzenie zaplanowano na dzień 30 marca.

Warszawa

Wypadek na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Grzybowskiej

W wyniku wypadku drogowego do jakiego doszło w okolicy al. Jana Pawła II oraz ul. Grzybowskiej, poszkodowane zostały dwie osoby. Ze względu na kolizję pojawiły się spore problemy z ruchem.

Warszawa

Trwa remont ul. Próżnej

Kontynuowane są roboty drogowe przy ul. Próżnej w Warszawie.

Warszawa

Łódzkie loty przeniesione do Warszawy

Z warszawskiego portu lotniczego w dniach od 5 do 14 maja organizowane będą dodatkowe rejsy, które przeniesione zostaną z portu lotniczego w Łodzi.

Warszawa

Autobus wjechał w ludzi. Poszkodowane dwie Amerykanki

W dniu wczorajszym w rejonie Dworca Centralnego doszło do wypadku z udziałem autobusu linii 109.

Reklama