Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Akcja ratownicza dwóch robotników

Funkcjonariusze straży pożarnej przez kilkadziesiąt minut próbowali wydostać spod osuniętych zwałów ziemi dwóch robotników.

Warszawa

Kolejne zderzenie auta z tramwajem

Po raz kolejny w tym tygodniu na terenie stolicy doszło do wypadku drogowego z udziałem samochodu osobowego oraz tramwaju.

Warszawa

II linia metra do końca września

Na dzień 30 września zaplanowane zostało zakończenie prac nad stworzeniem centralnego odcinka II linii metra.

Warszawa

Mieszkańcy sami gasili pożar

W dniu wczorajszym na terenie warszawskiego Targówka doszło do wybuchu pożaru w jednym z obiektów mieszkalnych.

Warszawa

Nierozsądne podwyżki biletów?

Jak wynika ze statystyk prowadzonych przez warszawski Zarząd Transportu Miejskiego, w minionym roku zysk ze sprzedaży biletów na podróżowanie środkami komunikacji miejskiej wyniósł niespełna 765 mln zł.

Warszawa

Zniżki na komunikację miejską w zamian za PIT

Na rozliczenie deklaracji PIT pozostał zaledwie miesiąc. Stolica namawia, aby coroczne dokumenty złożyć na terenie miasta.

Warszawa

Rondo w Piasecznie nazwane na cześć Mazowieckiego

Imieniem Tadeusza Mazowieckiego nazwane zostało rondo w podwarszawskim Piasecznie.

Warszawa

Zmiana czasu na letni

Przypominamy, że z soboty na niedzielę dojdzie do zmiany czasu z zimowego na letni.

Reklama