Warszawa - Czwartek, 21.08.2025 / Imieniny: Joanny, Kazimiery, Wiktorii
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Ponad 26 mln zł niewypłaconych pensji

Jak wynika ze statystyk na sumę ponad 26 mln zł szacowane są zaległości mazowieckich przedsiębiorców, którzy nie wypłacili w terminie wynagrodzenia swoim pracownikom.

Warszawa

Poważny wypadek przy Czerniakowskiej. Są ranni

W dniu wczorajszym około godz. 10 doszło do poważnego wypadku drogowego, jaki miał miejsce w rejonie ul. Czerniakowskiej w Warszawie.

Warszawa

Znaleźli setki kilogramów granatów

Funkcjonariusze policji przeprowadzili kontrolę lasów usytuowanych niedaleko Warszawy. Akcja pozwoliła na odnalezienie 150 kilogramów granatów.

Warszawa

Montaż schodów ruchomych na stacji Rondo ONZ

Inwestycja dobiega końca. Na chwilę obecną trwa montaż schodów ruchomych.

Warszawa

Dwie godziny z Warszawy do Katowic

Prowadzony jest remont torów na odcinku Zawiercie – Dąbrowa Górnicza – Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa.

Warszawa

Orlen Warsaw Marathon już w niedzielę. Będą utrudnienia

Od jutra będą utrudnienia w związku z maratonem, jaki zaplanowany został na niedzielę (13.04). Kilkanaście ulic warszawskich zostanie zamkniętych.

Warszawa

1,6 mln zł strat na skutek pożarów traw

W bieżącym roku straty finansowe poniesione na skutek pożarów traw wynoszą 1,6 mln zł.

Warszawa

Uwaga pasażerowie komunikacji miejskiej! W obiegu fałszywe bilety

Jak poinformował Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, w obiegu znajduje się kilka tysięcy podrobionych biletów autobusowych. Na razie nie wiadomo jak wysokie są straty ZTM, jednak niewykluczone, że będzie to gigantyczna suma...

Reklama