Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wystartowały nowe rejsy do Gdańska i Wrocławia

Połączenia organizowane z portu lotniczego w Modlinie są realizowane przez linie Ryanair.

Warszawa

Uwaga zmotoryzowani! Ruszyły roboty na Bielanach

W rejonie ul. Sacharowej wprowadzone zostały w dniu dzisiejszym utrudnienia. Od rana ograniczono możliwość przejazdu ul. Kasprowicza.

Warszawa

220 tys. kwiatów udekoruje stolicę

Na terenie Warszawy posadzonych ma zostać w bieżącym roku dokładnie 222 tys. kwiatów.

Warszawa

Nowe ścieżki rowerowe w Warszawie

Na terenie Warszawy powstaną niebawem nowe trasy rowerowe. Do połowy wakacji ma zostać ostatecznie opracowany projekt zakładający budowę nowych dróg w rejonie ul. Marszałkowskiej, Rzymowskiego, Gierdziejewskiego oraz al. Jana Pawła II i...

Warszawa

Potężny pożar przy al. Jerozolimskich

Przy al. Jerozolimskich w Warszawie doszło do w dniu wczorajszym do wybuchu pożaru. Łącznie pracowało siedem wozów straży. Ogień rozprzestrzenił się na sześciu hektarach gruntów.

Warszawa

Wypadek drogowy przy Kondratowicza

W wyniku wypadku drogowego w rejonie Kondratowicza poszkodowana została jedna osoba.

Warszawa

Wykolejenie tramwaju

W związku z wykolejeniem tramwaju linii nr 10 w dniu wczorajszym doszło do sporych utrudnień w płynności jazdy w rejonie skrzyżowania al. Solidarności oraz Jana Pawła II.

Warszawa

Inwestycja na dwa lata, teraz remont

Zapowiedziano remont drogi przebiegającej przez most Północny.

Reklama