Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Pożar opon w Pruszkowie

Do późnych godzin nocnych funkcjonariusze straży pożarnej gasili pożar opon, do jakiego doszło na złomowisku w Pruszkowie.

Warszawa

Sterowane latarnie na warszawskich ulicach

W bieżącym roku sterowane latarnie uliczne zostaną zamontowane przy Powsińskiej, Wiertniczej, Wólczyńskiej, Andersa, Idzikowskiego oraz na placu Trzech Krzyży.

Warszawa

Dwuletni most już do remontu

Na wybudowanie mostu Skłodowskiej-Curie wydano gigantyczną kwotę około miliarda złotych. Zaledwie po dwóch latach od oddania obiektu do użytku konieczne jest poddanie przeprawy solidnej modernizacji.

Warszawa

Trwają prace nad mostem średnicowym

Na chwilę obecną nie ma żadnych opóźnień w związku z realizacją prac nad mostem średnicowym. Wymienionych zostało ponad 300 mostownic. Ponadto realizowany jest również montaż szyn.

Warszawa

Kolejne utrudnienia w stolicy

Od dnia dzisiejszego ruszają kolejne prace modernizacyjne w rejonie Warszawy. Remontem tym razem objęte będą fragmenty Traktu Lubelskiego oraz Zwoleńska.

Warszawa

Śmiertelny wypadek z udziałem motocyklisty

W miejscowości Lipówki niedaleko Warszawy doszło do tragicznego wypadku z udziałem motocyklisty.

Warszawa

Zatrzymano grupę przestępczą

Funkcjonariusze policji zatrzymali grupę przestępczą, która była odpowiedzialna za dokonywanie rozlicznych rozbojów, włamań i kradzieży, do jakich dochodziło ostatnio na obszarze Warszawy oraz w jej okolicach.

Warszawa

Automaty biletowe w ponad 1000 warszawskich autobusów

Środki transportu warszawskiej komunikacji miejskiej w większości posiadają biletomaty.

Reklama