Warszawa - Wtorek, 17.06.2025 / Imieniny: Laury, Alberta, Marcjana
Reklama

Na metrze w Bródnie wylano już beton

Dodano:

fot. Urząd Miasta Warszawa
fot. Urząd Miasta Warszawa
WARSZAWA. Wykonawca ostatniego, północno-wschodniego odcinka linii metra M2, właśnie wylał beton na poziomie płyty dennej przyszłej stacji Bródno. To najniższy poziom tego podziemnego przystanku. Stamtąd, już na wiosnę, będą startować tarcze TBM Anna i Maria.
 
Stacja Bródno jest najszerszym ze wszystkich podziemnych przystanków znajdujących się na II linii metra – na wysokości komory torów odstawczych ma aż 60 metrów szerokości. Takie rozwiązanie było konieczne ze względu na naziemną infrastrukturę, która wymusiła poszerzenie konstrukcji. Mimo tak dużej kubatury – prawie 470 tysięcy metrów sześciennych – wykonawca już po 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy  rozpoczął wylewanie płyty dennej stacji. To ważny etap budowy, bo właśnie tu powstają konstrukcje, umożliwiające start maszyn TBM.
 
Dwie tarcze, które będą drążyć tunele ostatniego odcinka, rozpoczną prace na stacji Bródno i będą przemieszczać się w stronę stacji Trocka. Na placu budowy można już zobaczyć zmontowane głowice maszyn, natomiast pozostałe komponenty ich zaplecza będą składane pod ziemią. Tarcze osiągną gotowość do pracy wiosną. Łącznie czeka je prawie 6 km drążenia.
 
Bardzo zaawansowane są prace również na pozostałych dwóch placach budowy, stacji Kondratowicza i Zacisze. Tu wykonawca obecnie wydobywa ziemię z poziomu -2 i niebawem także rozpocznie wylewanie płyt dennych. To ważna wiadomość dla mieszkańców – gdy korpusy stacji będą już gotowe zmniejszy się uciążliwość prac budowlanych.  
 
Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstaje również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firm Astaldi i Gulermak, na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, ma czas do września 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
 
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Awantura kierowców i atak gazem

W dniu wczorajszym doszło pomiędzy dwoma kierowcami do awantury, w wyniku której jeden z mężczyzn użył gazu pieprzowego.

Warszawa

Tramwaj zderzył się z „osobówką”

Do wypadku doszło przy skrzyżowaniu ul. Grochowskiej i Wspólnej Drogi. Sytuacja miała miejsce około godz. 18.

Warszawa

Uwaga kierowcy! Zamknięty odcinek Kadetów

Zamknięty został fragment ul. Kadetów. Utrudnienia w ruchu w tej części miasta wprowadzone zostały dziś.

Warszawa

Pożyczka na 400 mln zł

Władze województwa mazowieckiego podejmą starania o uzyskanie pożyczki w wysokości 400 mln zł.

Warszawa

Niespełna 80 mln zł na budowę torów

Przetarg na dokończenie torów przy ul. Powstańców Śląskich wygrała polska placówka hiszpańskiego przedsiębiorstwa Balzola. Łącznie wybudowanych ma być ponad pięć kilometrów torów.

Warszawa

Śmiertelny wypadek przy ul. Wolskiej

Do śmiertelnego wypadku doszło przy ul. Wolskiej. Wczoraj w godzinach popołudniowych starsza kobieta została potrącona przez tira.

Warszawa

Prawie 30 milionowe oszczędności

W tym roku o 28 mln mniej niż w roku minionym wydano na odśnieżanie stolicy. Powód? Wyjątkowo łaskawa zima.

Warszawa

Nowe oddziały warszawskiego WORD-u

Wszyscy kursanci przystępujący do egzaminu na prawo jazdy będą z całego regionu mazowieckiego będą mieli do dyspozycji nie tylko główne placówki WORD-u tak jak miało to miejsce dotychczas, ale i dodatkowe oddziały.

Reklama