Warszawa - Środa, 17.12.2025 / Imieniny: Olimpii, Łazarza, Jolanty
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Upalne lato pomoże w wyczyszczeniu Wisły

Zapowiedziano dokładne wysprzątanie Wisły. Sprzyja temu…susza.

Warszawa

Skoda zderzyła się z citroenem

Do wypadku doszło w rejonie skrzyżowania Fieldorfa z Wałem Miedzeszyńskim.

Warszawa

Wisła poniżej 50 cm

Spada poziom wody w Wiśle. Już jest poniżej 50 cm.

Warszawa

Zderzenie aut na Wilanowskiej

Do wypadku doszło wczoraj, ok. godz. 17. Najechały na siebie Volkswagen oraz renault.

Warszawa

Potrącenie pieszej przez tramwaj. Wypadek na rondzie

Do zdarzenia doszło na rondzie de Gaulle’a. Tramwaj potrącił pieszą.

Warszawa

Utrudnienia przy Wólczyńskiej. Awaria magistrali wodociągowej

Cała ulica Wólczyńska była w dniu wczorajszym kompletnie zalana. Powodem jest awaria magistrali wodociągowej znajdującej się pod trawnikiem.

Warszawa

Zamknęli tor. Z tunelu na Dworcu Centralnym wydobywał się dym

Do zdarzenia doszło wczoraj wieczorem. Pojawił się dym, który najprawdopodobniej był efektem zwarcia.

Warszawa

Można jeść mięso, ale "w zamian" za modlitwę

Udzielono dyspensy mieszkańcom Warszawy na jedzenie mięsa w dniu dzisiejszym.

Reklama