Warszawa - Środa, 17.12.2025 / Imieniny: Olimpii, Łazarza, Jolanty
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Stłuczka przy skrzyżowaniu Witosa i Idzikowskiego

Do wypadku doszło dzisiaj rano. Zderzyły się auto dostawcze renault oraz osobowa honda.

Warszawa

Pasażer samolotu dostał udaru. Trzeba było awaryjnie lądować

Niespodziewanie lądował Aurbus A380 linii Emirates. Powodem był udar jednego z pasażerów znajdujących się na pokładzie.

Warszawa

Zderzenie autobusu, ciężarówki i osobówki. Utrudnienia przy rondzie Daszyńskiego

Do zdarzenia doszło dziś rano, ok. godz. 9. Najechały na siebie autobus, ciężarówka i samochód osobowy.

Warszawa

Pożar tramwaju przy Wolskiej

Do rozprzestrzenienia ognia doszło w rejonie ul. Wolskiej w Warszawie dziś rano. Ok. godz. 10 zaczęła się akcja strażaków.

Warszawa

Demontują pawilony przy placu Defilad

Rozbiórka prowadzona jest na terenie placu Defilad. Zniknie zabudowa, która znajduje się w tym miejscu od 2011 roku.

Warszawa

"Słoneczny" pociąg w tym roku pojedzie dalej

„Słoneczny” to pociąg promocyjny, który kursuje z Warszawy nad morze. W te wakacje ma pojechać dalej niż zwykle.

Warszawa

Uwaga! W weekend utrudnienia drogowe. Wprowadzą objazdy

Powodem utrudnień drogowych planowanych od dziś do poniedziałku rano są prace realizowane w rejonie Powstańców Śląskich oraz al. Reymonta.

Warszawa

Ścieżka przy al. Jana Pawła II dopiero w czerwcu. Skąd opóźnienie?

Inwestycja jest już opóźniona, ponieważ konieczne było przeprowadzenie dodatkowych prac ciepłowniczych. Trzeba było stworzyć komorę ciepłowniczą. Tym samym inwestycja zostanie zakończona najwcześniej dopiero w przyszłym miesiącu.

Reklama