Warszawa - Czwartek, 14.08.2025 / Imieniny: Euzebiusza, Maksymiliana, Alfreda
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Zderzenie trzech aut

 WARSZAWA. Do wypadku doszło na Trasie Siekierkowskiej.

Warszawa

Plac Defilad do przebudowy

 WARSZAWA. Ogłoszono konkurs, na podstawie którego wybrana zostanie firma mająca zająć się realizacją projektu modernizacji głównej części placu Defilad. 

Warszawa

W czwartek uruchomią infolinię informującą o utrudnieniach

 WARSZAWA. 6 lipca mieszkańcy stolicy będą mogli skorzystać z darmowej infolinii. Dzwoniąc pod numer 22 60 380 38 możliwe będzie uzyskanie szczegółowych informacji na temat utrudnień wynikających z wizyty prezydenta USA Donalda Trumpa.

Warszawa

Zakaz noszenia broni

 WARSZAWA. Osoby prywatne w dniach 5 – 7 lipca nie będą mogły nosić broni.

Warszawa

Ukradł rower. Zarejestrowały go kamery monitoringu

 WARSZAWA. Zobacz, czy widziałeś poszukiwanego złodzieja.

Warszawa

Trwają ćwiczenia służb na wypadek zamachu

WARSZAWA. W działania włączyli się funkcjonariusze policji, straży pożarnej oraz pracownicy pogotowia.

Warszawa

Konne przejażdżki po Starym Mieście

 WARSZAWA. W weekend rusza konny omnibus.

Warszawa

W Wiśle znaleziono ciało mężczyzny

 WARSZAWA. Zwłoki wyłowiono z wody niedaleko mostu Północnego.

Reklama