Warszawa - Czwartek, 14.08.2025 / Imieniny: Euzebiusza, Maksymiliana, Alfreda
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Wzrasta wskaźnik bezpieczeństwa ruchu drogowego

WARSZAWA. Coraz mniej osób ginie w wypadkach drogowych w Warszawie.

Warszawa

Miliard złotych na rozbudowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej w Warszawie

 WARSZAWA. Wodociągowcy wydadzą na nowe inwestycje miliard złotych.

Warszawa

W Warszawie powstaną trzy parki wybudowane przy wsparciu Unii Europejskiej

Powstanie park Akcji „Burza” - wokół Kopca Powstania Warszawskiego, Fort V Włochy oraz park im. Cichociemnych Spadochroniarzy AK.

Warszawa

Warszawa atrakcyjna inwestycyjnie

Przedstawiciele stołecznego ratusza spotkali się 21 listopada z potencjalnymi inwestorami w siedzibie Bloomberga, w Londynie.

Warszawa

1200 nowych drzew przy stołecznych ulicach

W ciągu najbliższych trzech tygodni stolica wzbogaci się o blisko 1200 dorodnych drzew.

Warszawa

W szpitalu Grochowskim pojawił się nowy angiograf

Nowoczesny kardioangiograf został zakupiony z funduszy miasta za 2,5 mln zł.

Warszawa

28 listopada w Teatrze Dramatycznym odbędzie się koncert dla seniorów

Koncert „Świąteczna Warszawa Seniorów” będzie bezpłatny.

Warszawa

Dofinansowanie na zakup smartfonów dla niewidomych

Dofinansowanie może wynosić nawet do 2500 zł. Uczestnikami projektu jest 1000 osób niewidomych lub słabowidzących.

Reklama