Warszawa - Czwartek, 14.08.2025 / Imieniny: Euzebiusza, Maksymiliana, Alfreda
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

W Rembertowie trwa budowa sygnalizacji świetlnej

 WARSZAWA. Prace realizowane są przy siedzibie szkoły podstawowej nr 217. Niebawem nowe światła zaczną działać.

Warszawa

Będzie remont przy Dworcu Centralnym

WARSZAWA. Do przebudowy są przejścia podziemne znajdujące się w rejonie Dworca Centralnego. Zarząd Dróg Miejskich stolicy już poszukuje wykonawcy inwestycji.

Warszawa

Wózek z dzieckiem w wodzie. Niania karmiła kaczki

WARSZAWA. Spacerująca z dzieckiem w wózku opiekunka karmiła kaczki w parku Kępa Potocka na Żoliborzu. Nagle wózek wpadł do rzeki.

Warszawa

Wypadek w Al. Jerozolimskich. Są ranni

WARSZAWA. Wczoraj, przed godz. 13 doszło do wypadku drogowego, w jakim ranna została jedna osoba.

Warszawa

Dziś znów zaczną działać fotoradary

WARSZAWA. W Wielki Piątek zaplanowano ponowne uruchomienie fotoradarów.

Warszawa

Sześć aut zderzyło się na skrzyżowaniu

WARSZAWA. Paraliż na drodze, sześć uszkodzonych aut i czterech poszkodowanych, w tym dwójka funkcjonariuszy policji.

Warszawa

Nowa rotunda

WARSZAWA. Rozpoczęto prace przy Rotundzie.

Warszawa

Ekshumacja w związku z katastrofą smoleńską

WARSZAWA. To następna ekshumacja ofiary smoleńskiej przeprowadzana na Powązkach.

Reklama