Warszawa - Niedziela, 10.08.2025 / Imieniny: Borysa, Filomeny, Wawrzyńca
Reklama

Trwa budowa nowych stacji metra na Bemowie

Dodano: /

fot. Pixabay
fot. Pixabay

Na budowie linii metra M2 na Bemowie coraz wyraźniej widać zarys przyszłych stacji. Na Lazurowej trwają prace przy wznoszeniu ścian pomieszczeń technicznych oraz układaniu podłóg. Równolegle, na stacji Chrzanów prowadzone są roboty związane z budową peronu. Budowa zachodniego odcinka drugiej linii metra ma zakończyć się pod koniec 2026 r.

Na Lazurowej montowane są obecnie instalacje wentylacyjne oraz inne systemy techniczne. Na poziomie -2, za przyszłymi ścianami zatorowymi, powstają korytarze, którymi poprowadzone zostanie okablowanie. Budowane są także ściany przyszłych peronów.

Bardziej zaawansowane prace prowadzone są na stacji Chrzanów. Oprócz konstrukcji ścian tzw. podperonia, częściowo wylana została już płyta peronu, po której w przyszłości będą poruszać się pasażerowie. Na poziomie -1 powstają pomieszczenia techniczne dla służb automatyki i mechaniki. W stanie surowym są już również schody prowadzące na powierzchnię, a konstrukcje wyjść ze stacji nabierają ostatecznych kształtów. Obszar przeznaczony na tory jest obecnie wykorzystywany przez ciężki sprzęt budowlany.

Zgodnie z harmonogramem, budowa trzech pasażerskich stacji na Bemowie – Lazurowa, Chrzanów i Karolin – zakończy się latem 2026 roku. Prace na Stacji Techniczno-Postojowej Mory planowane są do ukończenia w listopadzie 2025 roku.

Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. W ramach inwestycji oddane zostaną do użytku trzy stacje:

  • C3 Lazurowa – przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Lazurowej,
  • C2 Chrzanów – przy skrzyżowaniu Rayskiego i Szeligowskiej,
  • C1 Karolin

Za stacją C1 znajdą się podziemne tory prowadzące do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Mory. Nowa infrastruktura umożliwi kompleksową obsługę pociągów kursujących na II linii metra. Zakończenie całej inwestycji planowane jest na 2026 rok.

Realizowany obecnie trzeci etap budowy zachodniego odcinka metra jest częścią projektu „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą – etap IV”. Projekt ten jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności i programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027”. Całkowita wartość inwestycji (wraz z zakupem taboru) wynosi 3 000 830 693,00 zł, z czego dofinansowanie unijne sięga 1 125 000 000,00 zł.

Źródło: UM Warszawa
Reklama

Pozostałe wiadomości z Warszawy

Warszawa

Zmienią nazwy sześciu ulic?

WARSZAWA. Inicjatywa jest formą upamiętnienia w nazewnictwie miasta ważnych historycznie bohaterów.

Warszawa

Radni zatwierdzili podwyżki dla nauczycieli

WARSZAWA. W czwartek, 7 marca, radni Warszawy podjęli uchwałę o zwiększeniu uposażenia nauczycieli stażystów i kontraktowych.

Warszawa

O warszawskich planach rozwoju w Cannes

WARSZAWA. Od 12 do 15 marca stolica będzie się prezentować na najbardziej prestiżowych targach nieruchomości w Europie – MIPIM 2019.

Warszawa

Prezydent stolicy podpisał Deklarację LGBT+

WARSZAWA. Deklaracja zakłada również powołanie w strukturach urzędu Pełnomocnika Prezydenta m.st. Warszawy ds. Społeczności LGBT+. 

Warszawa

Zmiany w uchwale o bonifikatach dotyczące garaży i stanowisk postojowych

 WARSZAWA. Miasto jest przygotowane do zmian w prawie własności – opracowano procedurę oraz wzory dokumentów.

Warszawa

Warszawski Szpital dla Dzieci zakończył remont

WARSZAWA. Szpital w 2018 r. przyjął 54 451 pacjentów, udzielono 49 885 porad, miało miejsce 22 824 hospitalizacji.

Warszawa

Otwarto nowoczesne przedszkole na Pradze-Północ

WARSZAWA. Przedszkole i plac zabaw mają monitoring. Koszt inwestycji to 7,4 mln zł.

Warszawa

Powstał spacerownik po warszawskiej przyrodzie

WARSZAWA. W spacerowniku mieszkańcy znajdą kilka tras po warszawskich parkach i nadrzecznych łęgach.

Reklama